ALMANYA'DAN MİSAFİRLERİMİZ VAR

Ekonomi 26.03.2014 - 20:37, Güncelleme: 15.06.2023 - 07:39 3244+ kez okundu.

Doğu Karadeniz Bölgesindeki illerin sahip olduğu turizm potansiyelini Avrupa’ya tanıtmak amacıyla DOKA’nın desteği ile düzenlenen “Doğu Karadeniz Fam Trip” etkinliği kapsamında, Almanya’daki seyahat acentelerinin temsilcilerinden oluşan heyet, Vali Kenan ÇİFTÇİ’yi ziyaret etti.

Organizasyona evsahipliği yapan ve merkezi Giresun’da bulunan bir seyahat acentesinin sahibi Sevgi ATEŞ, heyette yer alanları Vali Kenan ÇİFTÇİ’ye tanıtarak, “Almanya’daki seyahat acentelerine bölgemizi tanıtmak amacıyla iki firma olarak organizasyonu yaptık. Ordu’da bulunan bir seyahat acentesi de bize destek verdi. Konuklarımızla birlikte sizleri ziyaret ederek, organizasyon hakkında bilgi vermek istedik” dedi. Türk Hava Yollarının ‘Doğu Karadeniz Fam Trip’ etkinliği kapsamında Karadeniz Bölgesine geldiklerini ifade eden ve Almanya’da seyahat acentesi sahibi olan Selim DEMİRÖZ, “16 kişilik bir grupla bölgeye geldik. 1 arkadaşımız Türk Hava Yollarını temsilen aramızda, diğer 15 kişi de Almanya’daki çeşitli tur operatörleri, Alman Merkez Bankasının ve çeşitli sivil toplum örgütlerinin turlarını yapan şirketlerin temsilcileri. Ben de başta olmak üzere heyette yer alan herkes ilk defa Karadeniz bölgesine geliyor. Şimdiye kadar Türkiye’nin değişik illerine ve bölgelerine turlar düzenledik ama Karadeniz Bölgesine hiç gelmemiştik. Sevgi hanım sayesinde Karadeniz bölgesine girdik. Samsun’dan başlayan ve Batum’da biten bir tur düzenledik. Diğer Alman acentelerimiz ve tur operatörlerimizle birlikte Karadeniz bölgesini tanıtmak amacıyla bölgeye geldik. Pazartesi günü bölgeye geldik. İlk adımlara Ordu’da başladık. Farklı bir yapı, farklı bir güzellik gördük. Karadeniz’de turizmin gelişmesi adına bir tuğla koyabilirsek kendimizi mutlu addedeceğiz. Beraberimizde gelen basın mensupları tarafından bölgede çekilen fotoğraf ve videolarla tanıtım dokümanı hazırlayacağız. Bölgede yaptığımız çekimleri Almanya’daki televizyon kanallarına servis edeceğiz” diye konuştu. Kendisinin de Almanya’da işçi olarak çalışan bir babanın oğlu olduğunu belirten Vali Kenan ÇİFTÇİ, “Benim babam Almanya’da uzun yıllar işçi olarak çalıştı. Ben de 2,5 yıl kadar Almanya’da kaldım. Bundan dolayı sizlerin geldiğini öğrenince kendi arkadaşlarım, dostlarım, ahbaplarım gelmiş gibi seviniyorum” dedi. Almanya’dan gelen seyahat acenteleri ve tur operatörlerinin Karadeniz Bölgesine yaptıkları ziyaret ve ziyaretten beklentileri hakkında bilgi alan Vali Kenan ÇİFTÇİ, “Sizler turizmle ilgileniyorsunuz. Benim de şöyle bir ilgim var: Türkiye’de ilk defa şehirlerin pazarlanmasıyla ilgili yüksek lisans yapan tek kişi benim. Sizler seyahat acenteleri ve tur operatörlerisiniz. Sizin müşterileriniz, hitap ettiğiniz kesim, buraya geldiğinde mutlu olacaklar mı? Yediğinden, içtiğinden, gezdiğinden, gördüğünden mutlu olacaklar mı? Sizin için bunlar önemli. Bu beklentilerinizin ne kadarını Ordu’da karşılayabilir siniz? Bizim sizin getirdiğiniz turistlerden, müşterilerden kazançlarımız ne olacaktır? Turizmde bir çok beklenti var. Bizim ‘4G’ diye nitelendirdiğimiz gezme, görme, gurme ve gülme olgusu Ordu’da mevcut. Ordu’nun turizm potansiyeli çok yüksek olup, sizlerin beklentilerine cevap verecektir” şeklinde konuştu.  Öğrenci turlarına, emeklilerle ilgili turlara, ticari turlara ve inanç turlarına yönelik Ordu’da ciddi potansiyel olduğuna dikkat çeken Vali ÇİFTÇİ, “Ordu’da 135 bin lise ve ilköğretim çağında öğrencimiz var. 15 bin civarında da üniversiteli öğrencimiz var. Yani yaklaşık 150 bin civarında öğrencimiz var. Öğrenci gezdirme ile ilgilenen tur operatörlerine hem burada kendilerine partner bulabiliriz, hem de geldiklerinde yurtlardan istifade ederek daha ucuz tatil yapma imkanı sağlayabiliriz. Buraya gelecek öğrencilere hem Ordu’yu gezdirebiliriz, hem de buradaki öğrencilerle kaynaşmalarını sağlayabiliriz. Bir diğer alan da emekliler ile ilgilenen tur operatörlerimiz var. Ordu’nun yemyeşil doğasından dolayı oksijeni boldur. Onun için Ordu, oksijen diyarı olarak adlandırılır. Ordu’nun yüksek rakımlı yaylalarında bol ve temiz oksijen var. Vücut burada oksijen bol olduğu için vücut sistemi kendini çok hızlı bir şekilde yenileyebiliyor. Yedikleri, içtikleri herşey organik, doğada yetişen, herhangi bir ilaç katılmamış, gübre katılmamış yiyecek ve sebzelerden de oluşuyor. Bu yaylalarımızda kendilerinin de rahat edebilecekleri, kalabilecekleri mekanlarda hazır. Bankacılık sektörü ile ilgilenen arkadaşların yani o sektörün temsilcilerinin turizm olarak buraya getirilenlerden bahsedildi. Türkiye, dünyada en fazla fındık üreten ülkedir. Şu anda Türkiye’nin de %30’a yakın fındığı Ordu’da üretilir. Almanya’da yediğiniz fındıkların tamamında Türkiye fındığı var. Türkiye’de en fazla bal üreten il yine Ordu’dur. 400 milyon dolarlık fındık ihracatı yapıyoruz. Bunun da yaklaşık %40’a yakınını Almanya’ya yapıyoruz. Almanya’daki bankacılarımız geldiğinde Ordu’yu gezecekler, görecekler, yiyecekler, gönüllerince eğlenecekler ama ticaret yapma şansları da olabilecek” dedi. Vali Kenan ÇİFTÇİ, Almanya’dan gelen seyahat acenteleri ve tur operatörlerine slayt sunumu eşliğinde Ordu hakkında genel bilgiler de verdikten sonra konukların Ordu ile ilgili merak ettikleri soruları da cevaplandırdı.  Almanya’dan gelen seyahat acenteleri ve tur operatörleri, Valilik binası önünde çektirdikleri hatıra fotoğrafı ile birlikte ziyaretlerini tamamladılar. Ziyarette, İl Kültür ve Turizm Müdür Vekili Sevim GÜRDAL ve DOKA Ordu Yatırım Destek Ofisi Yetkilisi Harun GÖÇER de hazır bulundu. 24 Mart 2014 akşamı Ünye’de, 25 Mart 2014 akşamı Fatsa’nın Kabakdağı Köyünde konaklayan Alman turizm heyeti, 26 Mart 2014 akşamı Altınordu ilçesinde konakladıktan sonra Giresun, Trabzon, Rize ve Artvin illerini ziyaret ettikten sonra programlarını Batum’da tamamlayacak.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ordumanset.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.